Безбар’єрність – це коли можеш отримати медичні послуги без перешкод
Протягом серпня 2025 у Лебединській лікарні проводилося опитування громадської думки для визначення рівня обізнаності жителів громади стосовно отримання медичних послуг без бар’єрів.
Соціологічне опитування складалося із онлайн і офлайн анкетування. Групам зацікавлених сторін були запропоновані різні види чеклистів для аналізу рівня обізнаності пацієнтів і відвідувачів лікарні щодо безбар’єрних проектів, які щодня втілюються у медичному закладі. До слова, зацікавленими сторонами виступали одночасно три групи пацієнтів і відвідувачів Лебединської лікарні: маломобільні пацієнти, вагітні і матусі з дитячими візочками. Такий підхід дозволив краще зрозуміти суспільні настрої у питаннях безбар’єрності.
В ході проведених онлайн і офлайн анкетувань виявлено, що:
43% опитаних впевнені у відсутності дитячих зон у закладі охорони здоровʼя, кімнат матері та дитини, кімнати для харчування
43% учасників анкетування заперечують наявність універсальних вбиралень з адаптованими санвузлами для маломобільних груп населення, що відповідають необхідним стандартам, і до них є безбарʼєрний доступ
майже 15% жителів громади не помітили пандуси, які дублюють сходи, поблизу входів у корпуси лікарні
майже 15% відвідувачів заперечують, що дверний прохід широкий і дозволяє безперешкодно рухатися з дитячим візком, а також людині, яка користується кріслом колісним чи іншим технічним засобом для руху
майже 15% пацієнтів і відвідувачів лікарні не впевнені щодо наявності ліфта у багатоповерховому корпусі лікарні і ще стільки ж повністю заперечують, що п’ятиповерхова будівля закладу має ліфт
14% опитаних висловлюють сумніви щодо комфортності розташування обладнання і меблів для пацієнтів
57% жителів громади, які долучилися до опитування, не знають про наявність дитячих медичних крісел і дитячих ліжок, а ще майже 29% заперечують їхню наявність
57% учасників опитування мають сумніви щодо доступності інформації на офіційному веб-сайті лікарні для людей із порушеннями зору і, понад 28% переконані у тому, що сайт не враховує принципи безбарʼєрності
43% відвідувачів і пацієнтів закладу заперечують наявність співробітників, які на постійній основі за необхідності супроводжують осіб із особливими потребами (за кнопкою виклику) або у відповідь на зафіксовані заявки про отримання такої допомоги (супроводу) і ще 43% сумніваються у цьому.
У результаті проведеного опитування ми виявили недостатню поінформованість жителів Лебединської міської територіальної громади в питаннях безбарʼєрності медичних послуг у нашій лікарні. Тому вже найближчим часом ми розпочнемо комунікаційну кампанію «Лікарня без бар’єрів», під час проведення якої маємо на меті підвищити обізнаність пацієнтів і відвідувачів закладу.
У той же час акцентуємо, що результати опитування можуть свідчити про кілька важливих моментів:
- недостатня поінформованість може бути спричинена тим, що пацієнт/відвідувач закладу, який брав участь в опитуванні, нещодавно проживає в Лебединській міській територіальній громаді (наприклад, ВПО) або жодного разу не був у багатоповерховому корпусі лікарні і відвідував лише консультативно-поліклінічне відділення;
- також заперечення респондентами наявності пандусів, широких проходів, достатнього освітлення приміщень і території Лебединської лікарні, дитячих зон, універсальних вбиралень з адаптованими санвузлами може свідчити про деяку упередженість з боку відвідувачів/пацієнтів закладу.