Пацієнти отримуватимуть повідомлення через Дію або Вайбер

Відповідні зміни вже затверджені урядом. Тож невдовзі номер направлення чи рецепта, коди підтвердження надходитимуть у застосунок Дія або месенджер Вайбер.

❓Як здійснюватиметься оновлене інформування?

Цей процес відбуватиметься автоматично та прискорить доставку сповіщення у найбільш зручний для пацієнта спосіб. Також це дозволить уникнути збоїв у надсиланні СМС, повʼязаних із роботою мобільного оператора.

✅Сповіщення через Дію

Якщо пацієнт має застосунок Дія, то першочергово сповіщення надійде сюди. Якщо повідомлення не буде доставлено, то воно надсилатиметься у Viber.

✅Сповіщення через Viber

За наявності месенджера повідомлення надійде у Viber на номер телефону, за яким пацієнт зареєстрований в ЕСОЗ.

✅Сповіщення через СМС

Якщо у пацієнта немає застосунку Дія чи Viber, повідомлення про цифрову послугу, як і раніше, надійде через СМС на мобільний номер.

❓Які повідомлення будуть надходити в застосунок Дія та Viber?

➡️Номер е-рецепта та код його погашення

➡️Код е-направлення до медичних фахівців

➡️СМС-підтвердження, як от – підтвердження дозволу на доступ до даних, створення плану лікування та ін.

❓Що робити, якщо пацієнт не має телефону?

Як і раніше пацієнти, які не мають телефону та зареєстровані в ЕСОЗ за скан-копіями документів, будуть отримувати інформаційну довідку. Така інформаційна довідка містить всю інформацію, необхідну, наприклад, для погашення е-рецепта чи отримання медичних послуг за е-направленням.

Для дітей та інший недієздатних пацієнтів процес також не зміниться – повідомлення надійде одному з батьків або законному представнику через доступний канал інформування.

Наразі тривають внутрішні тестування відправлення push-повідомлень від ЕСОЗ.

За інформацією МОЗ

Коли направлення непотрібне?

Електронне направлення дає змогу пацієнтам отримувати безоплатну медичну допомогу у вузьких фахівців згідно Програми медичних гарантій. Але є випадки, коли прийти на прийом до лікаря можна без електронного направлення.

Е-направлення не потрібне при:

✅зверненні до лікарів первинної ланки (сімейного лікаря, педіатра), бо саме вони видають Е-направлення до інших фахівців

✅зверненні до: фтизіатра,

гінеколога, психіатра, нарколога,

стоматолога.

Також без направлення спеціалізована медична допомога надається в межах Програми медичних гарантій пацієнтам, які мають:

➡️невідкладний стан;

➡️хронічні захворювання та перебувають на диспансерному обліку.

У той же час, якщо ваш лікуючий лікар відсутній (відпустка, відрядження), доведеться звернутися до сімейного лікаря за новим направленням. В усіх інших випадках попереднє направлення дійсне протягом 12 місяців.

Тож не втрачайте часу в даремних чергах і будьте здорові! 💚

«У реабілітаційній програмі ключове місце належить саме пацієнту»: завідувач відділення медичної реабілітації Геннадій ГРУШКО

Свій робочий день завідувач відділенням медичної реабілітації Лебединської лікарні, лікар фізичної та реабілітаційної медицини Геннадій Грушко починає зі щоденного обходу пацієнтів відділення медичної реабілітації. Саме тут отримують реабілітаційні послуги жителі громади:

«Ми надаємо допомогу тим, хто потребує відновлення після неврологічних, ортопедичних захворювань, а також після травм і поранень. Для цього маємо сучасне медичне обладнання, тренажери і комфортні умови перебування. Останній тренажер, котрий ми отримали за фінансової підтримки Уряду Королівства Нідерландів – згинач/розгинач стегна. Це потужне доповнення до комплексу тренажерів, завдяки якому ми зможемо зробити реабілітацію якіснішою та досягати кращих результатів. Звісно, відновлення здоров’я пацієнта – це тривалий процес, і ми постійно пояснюємо це людям. У реабілітаційній програмі ключове місце належить саме пацієнту – його наполегливості, вірі у власні сили, особливо, коли мова йде про ветеранів і ветеранок. У відділення вони потрапляють із наслідками вогнепальних, осколкових поранень, мінно-вибухових травм, переломів кінцівок. Тому до процесу ми активно залучаємо психологів. Вони допомагають нам мотивувати ветеранів працювати над собою», – розповідає Геннадій Іванович.

Наразі у стаціонарі відділення перебуває 18 пацієнтів, з них п’ять – це ветерани. Їхня реабілітація залежить від стану і від діагнозу, але триває не менше двох тижнів. Вже кілька років поспіль лікарня має договори із НСЗУ для надання амбулаторних і стаціонарних послуг із реабілітації:

«У відділенні створена мультидисциплінарна команда, у складі якої лікарі фізичної та реабілітаційної медицини, фізичні терапевти, ерготерапевти, логопед і психолог. Наразі на лікуванні перебувають не лише ветерани, а й жителі громади, які мають інвалідність. Звертаються за допомогою внутрішньо переміщені особи, здебільшого, це люди, евакуйовані із прикордоння Сумщини. Крім стаціонарних пацієнтів ми щодня обслуговуємо близько 25 амбулаторних. Кожен пацієнт має індивідуальний план реабілітації. У своїй роботи ми використовуємо фізіотерапевтичні методи, кінезіотерапію та механотерапію, сучасне обладнання для реабілітації і тренажери», – каже Геннадій Грушко.

І додає, що попит на послуги мотивує постійно розвиватися і вдосконалюватися, а з такою підтримкою міжнародних організацій це набагато легше робити.

📌Ця публікація була підготовлена в межах ініціативи «Подаруй героям рух», яку впроваджує ініціативна група «Доступна медицина» за технічного адміністрування ГО «Взаємодія – Плюс» за сприяння Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні та за фінансової підтримки Уряду Королівства Нідерландів.

Думки, зауваження, висновки або рекомендації, викладені в цьому документі, належать авторам і не обов’язково відображають погляди ГО «Взаємодія – Плюс», Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні та Уряду Королівства Нідерландів.

Платні послуги у Лебединській лікарні: хто і за що має платити?

З початку року Лебединська лікарня почала активно впроваджувати платні послуги згідно постанови Кабінету Міністрів:

«Платні послуги існували у закладі і раніше, але наразі ми маємо документ, який визначає порядок їх надання у комунальному медичному закладі»,- зазначив директор лікарні Владислав Шепіль.

Зокрема, платними визначені такі послуги:

✅звернення пацієнта без направлення лікаря, якщо направлення не є обов’язковим за законодавством;

✅надання медичних послуг за договорами з юридичними особами;

✅медичні послуги в закладах охорони здоров’я сектору безпеки і оборони та Державного управління справами для пацієнтів, які не належать до прикріпленого контингенту;

✅послуги, що не покриваються програмою державних гарантій медичного обслуговування населення.

Пацієнтам доведеться самостійно оплачувати додаткові послуги під час надання основної медичної допомоги, а саме:

➡️надання медичних послуг за місцем проживання чи перебування пацієнта за умови, що це не спричинено його станом здоровʼя, а бажанням;

➡️можливість самостійно обрати лікаря при отриманні спеціалізованої медичної допомогти в плановому порядку в стаціонарі;

➡️перебування в палаті з підвищеним рівнем комфорту та сервісу за побажанням пацієнта.

Всі актуальні прейскуранти на платні послуги оприлюднені на сайті Лебединської лікарні.

Як перевірити здоров’я печінки?

Про здоров’я печінки варто піклуватися, особливо, після закінчення тривалих свят. Вживання жирної та смаженої їжі, переїдання, алкоголь можуть зашкодити печінці. Тож всім, хто бажає бути впевненим у власному здоровʼї, радимо відвідувати сімейного лікаря і раз на рік здавати аналізи 🔬

В нашій лабораторії пацієнтам доступні дослідження на:

🟢білірубін (загальний, прямий, непрямий)

🟢печінкові ферменти АЛТ, АСТ, ГГТ, лужну фосфатазу, альфа-амілазу.

Доповнить інформацію про стан печінки загальний аналіз крові та скринінг на гепатити.

Запрошуємо на обстеження 💚